Köpvillkor

Orderbekräftelse

När vi mottagit din beställning skickas det inom kort ut en orderbekräftelse till din e-post som du angivit vid köpet. Där finns information om din beställning. Kontrollera alltid din bekräftelse och kontakta oss om något inte stämmer eller om du vill göra en ändring.

Leveranstid

Om inget annat nämns om produkten du köper under produktinformationen, kommer vi att omgående ta hand om din beställning. Finns varan i lager tar det normalt upp till 5 arbetsdagar.

Dröjsmål i leverans
Även om vi gör vårt yttersta för att leverera det som har blivit beställt i utlovad tid kan det bli fel. Om leveransen dröjer från vad som har utlovats ber vi dig kontakta oss omgående så att vi kan undersöka varför leveransen dröjer. Om du vill annullera en försenad vara, vänligen kontakta kundtjänst innan paketet är på väg till dig. Ottenby Fågelstation tar inte ansvar för någon som helst skada som kommit till följd av att en aviserad leveranstid överskridits.

Transport
All transport sker med hjälp av Posten.
Anmäl transportskador så fort som möjligt och utan dröjsmål till Posten. Transportföretagets telefonnummer är 020-23 22 21

BETALNINGSVILLKOR
Dessa allmänna villkor är tillämpliga på alla de avtal som du sluter på Ottenby fågelstations webbshop. Genom att beställa varor från oss accepterar du de allmänna villkoren. Avtalet upprättas samtidigt som din beställning accepteras. Enligt lag måste du vara över 18 år för att få göra en kortbetalning på Ottenby fågelstations webbshop. Väljer du att skicka försändelsen till annan leveransadress än din egen, var noga med att den som hämtar ut paketet ska kunna legitimera sig. Olika faktura och leveransadress går endast att göra via hemsidan med kortbetalning via Stripe eller betalning med Swish.

Rea/Erbjudanden
REA gäller så långt lagret räcker. Erbjudanden utan ett tydligt slutdatum gäller så långt lagret räcker. Vi reserverar oss mot eventuell slutförsäljning vilket kan resultera i delleveranser.
Vi reserverar oss för slutförsäljning samt för lagerhållning hos våra leverantörer, samt för de eventuella prisfel som kan uppstå. Ibland händer det att någon av de varor som du beställt inte finns i lager och blir restnoterad. Detta beror då på att varan ej finns i lager eller att leveransen är försenad. Vi kommer då att kontakta dig via mejl. Kontakta oss om du vill annullera din restnotering eller om du har frågor kring leveranstider etc.

Priser och frakt
Alla priser på Ottenby fågelstations webbshop är angivna i SEK och då vi är en ideel förening sker försäljningen utan moms. Om inget annat är angivet tillkommer ingen fraktavgift på din beställning.

Företag
För företag gäller samma frakt och priser som för privatpersoner.

Kortbetalning
Kortbetalning kan väljas i kassan och hanteras via Stripe.

BYTES OCH RETURRÄTT
När du handlar hos oss har du 30 dagars öppet köp, vilket innebär att du inom 30 dagar från att du mottagit varan kan byta eller lämna tillbaka varan, förutsatt att du inte använt varan och att den returneras i oskadat skick i sin originalförpackning med alla eventuella tillbehör. Alla varor som skickas tillbaka, måste vara säkert packade i det emballage varan skickades i eller motsvarande. Kom ihåg att bifoga uppgifter om orsak till returen samt beställningsuppgifter så att vi kan göra en återbetalning. 

Lagen om distanshandel
Ottenby fågelstation följer lagen om distanshandel. Läs mer här.